24 juni 2026
Met de warme zomerdagen in aantocht willen wij alle leden vragen om verstandig om te gaan met tennissen tijdens hoge temperaturen.
De KNLTB heeft hiervoor een hitteprotocol opgesteld. Dit protocol is officieel van toepassing tijdens competities en toernooien, maar de adviezen zijn ook voor recreatieve spelers waardevol. Meer informatie is te vinden op de website van de KNLTB.
Binnen BTC geldt dat het bestuur vrij spelen niet zal verbieden. Of je de baan op gaat bij hoge temperaturen is een eigen verantwoordelijkheid. Is het te warm om verantwoord te kunnen spelen, dan is ons dringende advies om niet te spelen.
Voor de trainingen geldt dat de trainers beoordelen of het verantwoord is om de les door te laten gaan. Wanneer zij besluiten een training af te gelasten of aan te passen, vragen wij leden en ouders dit besluit te respecteren.
Speel je toch bij temperaturen boven de 25°C? Houd dan rekening met de volgende adviezen:
Stop direct met spelen en zoek hulp wanneer je één of meerdere van de volgende klachten ervaart:
Deze symptomen kunnen wijzen op hitte-uitputting of zelfs een hitteberoerte en vragen om direct handelen.
Voor meer informatie en praktische tips verwijzen wij naar het KNLTB-artikel 'Tropische temperaturen op komst: zo speel je veilig in de hitte' en het hitteprotocol.'
Namens het bestuur van BTC wensen wij iedereen een fijne, maar vooral ook een veilige tenniszomer.
Nieuwscategorieën
De Mans 6
7548CX Boekelo