Hitte protocol KNLTB en spelen bij hoge temperaturen

Vandaag - 17:42

Wij adviseren bij hitte het hitte protocol te volgen van de KNLTB zie https://www.tennis.nl/alles-over-tennis/regelgeving-fair-play/regels-rondom-hitte/ Dit is eigenlijk alleen van toepassing bij toernooien en competities.

Op dit moment is dat bij ons niet aan de orde, maar als het te warm is om te spelen dan niet spelen is het advies. Het verbieden om vrij te spelen doen als bestuur niet. Het is de verantwoording van een ieder om wel of niet vrij te gaan spelen bij BTC.  Als de trainers vinden dat de trainingen geen doorgang kunnen vinden dan is het advies om dit op te volgen iom de lessers/ouders van kinderen. 

Herken de signalen van oververhitting, blijft goed drinken en koelen als er bij een temperatuur van > 25C wordt getennnisd. 

Stop direct met spelen en zoek hulp wanneer je last krijgt van:

  • duizeligheid;
  • misselijkheid;
  • hoofdpijn;
  • koude rillingen;
  • ongebruikelijke vermoeidheid;
  • verwardheid of concentratieproblemen.

Deze klachten kunnen wijzen op hitte-uitputting of zelfs een hitteberoerte.

Ook goed om kennis van nemen: Tropische temperaturen op komst: zo speel je veilig in de hitte | Verenigingen

Het bestuur van BTC 

Nieuwscategorieën

logo

E-mail

[email protected]

Telefoon

Op dit moment buiten gebruik

Boekelose Tennis Club

De Mans 6
7548CX Boekelo